Ogród Jane Austen

Strona poświecona Jane Austen

Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

#1 2008-09-12 00:10:10

retezat
Użytkownik

M?skie g?osy - Male Voices

Witam,

Troch? gmera?em sobie ostatnio po sieci i natkn??em si? na stronk? z ciekawymi i momentami zaskakuj?cymi"m?skimi" impresjami nt. Jane Austen, jej twórczo?ci, filmowych adaptacji, itp. - http://www.theloiterer.org/ashton

Osobi?cie najbardziej zainteresowa?y mnie impresje Ashtona Dennisa nt. DiU.
Wiem, wiem, wiele z jego tez przewija?o si? w ró?nych Waszych postach i ró?nych w?tkach. Tezy te maj? jednak w tych impresjach solidne i niekiedy b?yskotliwe uzasadnienia.

Jako jeden z niewielu facetów od czasu do czasu tu co? pisuj?cych poczu?em si? poniek?d wywo?any do tablicy i spróbowa?em przet?umaczy? ich fragmenty - moim zdaniem b. ciekawe (nie bijcie smile - jestem stuprocentowym amatorem; tytu?y fragmentów moje):

Natura Jane Austen a Darcy

"Jakie usposobienie JA nada?a Darcy'emu? Chcia?bym przedyskutowa? t? kwesti?, bo bardzo interesuj?cy jest sposób, w jaki ona rozwija jego osobowo?? i charakter. By? mo?e zaskakuj?co, zaczn? od jednej ze wspó?czesnych opinii o samej JA – od opisu pochodz?cego od jej brata, sir Francisa Austena. Pochodzi on z listu napisanego po jej ?mierci(w 1852r) do rodziny jej ameryka?skich wielbicieli.

„Mia?a pogodne usposobienie i nie?atwo si? irytowa?a, a chocia? z rezerw? odnosi?a si? do obcych i niektórzy zarzucali jej wynios?o??, to w towarzystwie tych, których kocha?a jej wrodzona ?yczliwo?? i dobro? skutecznie si? objawia?y…"
[autor przytacza wi?cej podobnych opinii]

Mo?liwe wi?c, ?e przyjaciel JA, Darcy, szepta? swojemu twórcy: "We neither of us perform to strangers."

[poniewa? nie mam polskiego t?umaczenia DiU znan? kwesti? Darcy'ego pozostawi?em po angielsku]

El?bieta Bennet a Darcy - pocz?tki znajomo?ci