Ogród Jane Austen

Strona poświecona Jane Austen

Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

#1 2006-07-05 22:09:23

Robert_Benett
Użytkownik

Perswazje ..Opactwo

Ciekawe czy sześciopak z filmami kiedyś "rozbiją" na poszczególne filmy -Dume i uprzedzenie już mam, Rozważna i Romantyczna bedzie w przyjaciółce,Emme też juz mam...Brak mi Perswazji i Opactwa....a może ktoś by mi przegrał..oczywiscie zapłacę jeśli trzeba...pozdrawiam.RObert tongue


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.(Basho Matsuo )

Offline

 

#2 2006-07-05 22:16:26

caroline
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Mam nadzieję, że też pojawią się w "Przyjaciółce" smile

Offline

 

#3 2006-07-05 22:21:42

caroline
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Przy okazji... Witaj na forum smile

Offline

 

#4 2006-07-05 23:11:22

megg
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

jeśli rzeczywiście do "Przyjaciółki" dołączają filmy z Epelpolu, to pewnie będą wszystkie-Opactwo i Perswazje też:)

Offline

 

#5 2006-07-06 00:44:21

Robert_Benett
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

tongue Dziękuję za miłe przyjęcie..Mam nadzieję że tak bedzie i dorzucą też Perswazje i Opactwo..


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.(Basho Matsuo )

Offline

 

#6 2006-07-06 09:00:32

Marija
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

A ja nie zorientowałam się z tą "Przyjaciółką" i kupiłam sześciopak...Ale przynajmniej mam wszystko i mogę się napawać po kawałku i wedle życzenia smile

Offline

 

#7 2006-07-06 10:56:49

megg
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

ja też kupiłam sześciopak i też się napawam:))a co mi tam:)

Offline

 

#8 2006-07-14 08:47:33

Marija
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Wczoraj obejrzałam "Perswazje" i stwierdziłam, że kapitan Wentworth jest paskudny niestety :-/// W kapeluszu to jak cię mogę, ale jak zdjął, to miał śmieszne uszy smile I prawie wszyscy aktorzy mieli brzydkie zęby - a film jest z 1995 r. (w ogóle byli nieładni). Cóż, chyba był to zamierzony efekt, taki autentyzm postaci roll

Offline

 

#9 2006-07-17 21:50:42

Robert_Benett
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Obejrzałem perswazje i Opactwo...Perswazje były jeszcze znośne..z mojego męskiego punktu widzenia kapitan Wentworth to całkiem niezły facet.To raczej nie jest typ lalusia..
Opactwo to dopiero tragedia,..ale to pierwsza powieść Jane...kostiumy, scenografia ok..ale ta muzyka dobrana w tle..to było straszne..
nie wiem jakie odczucia mają inni..


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.(Basho Matsuo )

Offline

 

#10 2006-07-17 21:56:27

lady_kasiek
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Ja z Filmów to tylko Dume i rozważną ogladałam. A nie czytałam tylko MP Opactwo mnie załamało tak jak ktos już pisał czekałam aż coś ciekawego sie wydarzy a Perswazje fajne ..

Czy to że mam sentyment do nieszcześliwych uczuć źle wróży mej przyszłości??


GRITARĂ? QUE ARDAN LAS BANDERAS POR LA FRATERNIDAD
QUE CAIGA EL PATRIOTISMO Y LA HOSTILIDAD RACIAL
CULTURA POPULAR...
Gran Derby dla Realu :!: :!:

Offline

 

#11 2006-07-18 18:41:22

fringilla
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Czy to że mam sentyment do nieszcześliwych uczuć źle wróży mej przyszłości??

Nie, wyrośniesz z tego wink
A tak serio, to każda z nas ma chyba taki sentyment. Bo czy jest coś bardziej wzruszającego niż szalona i nieszczęśliwa miłość? Romantyzm nam sie bardzo zdezaktualizowała, ale romantyczna miłośc i romantyczny bohater wciąz przyprawiaja dziewczęce serca o szybsze bicie wink
Na ogół na sentymentach się konczy wink

Ja kupiłam wczoraj RiR, ale jeszcze nie miałam czasu obejrzeć. Czekam niecierpliwie na ciąg dalszy kolekcji - wierzę, że będzie, trudno, że na VCD, DiU i Emme, mam na DVD, więc to, co najważniejsze wink


Pozdr. Agata
gg 5739618

Offline

 

#12 2006-07-18 19:33:21

lady_kasiek
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Kurdę ja bym chciała dorwać RiR obojetnie jaką wersję przyjaciółkę przegapiłam ale zalezy mi na tej z prof. Snapem big_smile
i ogólnie inne filmy tez bym oglądneła. Tez mam DiU i Emme


GRITARĂ? QUE ARDAN LAS BANDERAS POR LA FRATERNIDAD
QUE CAIGA EL PATRIOTISMO Y LA HOSTILIDAD RACIAL
CULTURA POPULAR...
Gran Derby dla Realu :!: :!:

Offline

 

#13 2006-07-18 19:56:48

fringilla
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Wersję z Alanem Rickmanem chyba łatwo znaleźć i w sklepach internetowych, i na Allegro, tyle, że cena chyba jest znacznie mniej przyjazna niż tej z Przyjaciółki.
Jesli przegapiłaś gazetę, poszukaj na Allegro, a jak nie znajdziesz, to napisz do wydawcy, może zgodzą się sprzedać ci archiwalne egzemplarze - ja tak kiedyś zrobiłam z Angielskim pacjentem.
Mogę też ci kupić i wysłać, u nas w W-wie pełno filmów z gazet na ulicznych stoiskach, całość kosztuje 15 zł.
Ale zeby nie robić bałaganu napisz do mnie na priv, a o inne filmy pytaj w dziale ogłoszenia.


Pozdr. Agata
gg 5739618

Offline

 

#14 2006-07-18 20:11:59

lady_kasiek
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Ja się gdzieś tam rozgladne jeszcze big_smile i coś się znajdzie


GRITARĂ? QUE ARDAN LAS BANDERAS POR LA FRATERNIDAD
QUE CAIGA EL PATRIOTISMO Y LA HOSTILIDAD RACIAL
CULTURA POPULAR...
Gran Derby dla Realu :!: :!:

Offline

 

#15 2006-07-21 16:37:04

Robert_Benett
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Co do "Opactwa"...książkę lubię średnio, ale jest to pastisz, który rządzi się swoimi prawami-i jako pastisz na pewno jest to bardzo dobra powieść.Wstawki metatekstowe sa dla mnie na poziomie Laurence'a Sterne'a, nie sadze, zebym tu przesadzila Wink a film-wydaje sie ze tez jest pastiszem (zwlaszcza te fragmenty dziejace sie w wyobrazni Katarzyny) i podoba mi sie jak jest nakrecony, podoba mi sie scenografia, stroje prawdopodobnie sa najwierniejsze wobec epoki ze wszystkich ekranizacji powiesci JA(piora w kapeluszach, wstazki pod broda, i sztuczne rumience na twarzach pan wiekowych), ale film ogolnie wydal mi sie nudny...i zubozona tresc powiesci:(
[zepsul mi sie przycisk "alt", nie moge zrobic znakow diakrytycznych, sorki:(

Stroje w filmowej wersji Opactwa są zgodne tylko co do okresu historycznego powieści -akcja dzieje sie w ok 1795 roku..wiadomo to stąd ze wspomina się w filmie o gilotynie i rewolucji francuskiej...
Akcja innych powieści JA dzieje się w późniejszym czasie.


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.(Basho Matsuo )

Offline

 

#16 2006-07-21 20:12:01

megg
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Niezupełnie chodziło mi o to, że "Opactwo" jest najwierniejsze pod względem strojów ze wszystkich ekranizacji powieści JA i że wszystkie toczyły się w tym samym czasie....tylko, że stroje są po prostu w tym filmie wierne wobec epoki-czyli wobec czasu świata przedstawionego, a w innych nie zawsze...Np. w "Emmie" z KB ( ozdoby) czy "R&R" (kapelusze) itd. W "Opactwie" wszystko gra. A kiedy toczy się akcja, to akurat wiem;)
ps. akcja filmu "P&P" '05 została przeniesiona do roku 1795, jak informuje reżyser( akcja powieści toczy się później).

Offline

 

#17 2006-07-21 20:51:31

Robert_Benett
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Rozumiem...niestety najnowszej ekranizacji DiU jeszcze nie miałem okazji obejrzeć..czekam aż potanieje..


Kwitnące irysy
U moich stóp -
Sandały sznurowane na niebiesko.(Basho Matsuo )

Offline

 

#18 2006-08-12 15:26:00

AineNiRigani
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Moje upodobania przechodziły ewolucje od DiU i obecnie wieliam Perswazje (i filmowe i książkowe).
Mają w sobie olbrzymi spokój. Nie jest tam opisana gwałtowna, ekspresyjna miłość, ale równie szczera i prawdziwa jak w innych powieściach.
Film bywa nudnawy, dla postronnego odbiorcy, ale mamy czas do bieżącej analizy bohaterów, mamy czas na obserwacje.

P.S. Megg, w przypadku Ciarana - chodzi o oczy big_smile


Nawet kojot na kamieniu może dostać wilka...
http://swiataine.blogspot.com/

Offline

 

#19 2006-08-19 18:20:59

pak4
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Puk, puk! Mam pytanie. Oglądałem dzisiaj "Opactwo" (BBC/Elpol). I zdziwiła mnie scena leczniczej kąpieli. Czy to rzeczywiście tak wyglądało? To znaczy, że wtedy kąpano się zbiorowo, w ubraniach i z 'takim czymś' zawieszonym na szyi, co powinno się unosić na wodzie, ale Izabelli zatonęło? I prowadzono w kąpieli konwersacje? smile


Oddaj wierzbie
Całą nienawiść, całe pożądanie
Twego serca.

Basho (1644-1695)

Offline

 

#20 2006-08-19 20:26:40

megg
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Tak, było tak smile Napisałam chyba o tym w artykule o higienie...któryś przypis...

Offline

 

#21 2006-08-20 08:28:56

pak4
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Wiedziałem, że wiesz, ale nie przyszło mi do głowy, że już napisałaś big_smile Dzięki!!


Oddaj wierzbie
Całą nienawiść, całe pożądanie
Twego serca.

Basho (1644-1695)

Offline

 

#22 2006-08-20 21:06:53

lemonick
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

one question. czy oni się kąpali na golasa?? wink bo w sumie jak się kąpano w 10 osób, to z pewnością jedna z tych osób to był mężczyzna.... wink


-Co to jest prawdziwe JA? (...)
-To kim jesteś, a nie to, co z Ciebie zrobiono.
Paulo Coelho

Offline

 

#23 2006-08-20 21:07:08

megg
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Wiedziałem, że wiesz,

:oops: :oops:
Ależ proszę big_smile

Offline

 

#24 2006-08-21 02:58:46

AineNiRigani
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

one question. czy oni się kąpali na golasa?? wink bo w sumie jak się kąpano w 10 osób, to z pewnością jedna z tych osób to był mężczyzna.... wink

W XIX wieku? na golasa? Integracyjnie? Hmmm ... Watpię big_smile


Nawet kojot na kamieniu może dostać wilka...
http://swiataine.blogspot.com/

Offline

 

#25 2006-08-21 06:33:01

pak4
Użytkownik

Re: Perswazje ..Opactwo

Opis przedstawiła już Megg... W każdym razie to nie było na golasa -- mają na sobie jakieś ciemnomiodowe wdzianka (Megg pisała, że wzorowane na greckich tunikach -- bardzo możliwe). Część osób chyba nawet coś ma i pod spodem -- w każdym razie w filmie Thorpówna zostaje skrytykowana za wyjątkowo lekkie odzienie; nie ma też ani jednej miss czy mistera mokrego podkoszulka. A kąpiel była jak najbardziej koedukacyjna!


Oddaj wierzbie
Całą nienawiść, całe pożądanie
Twego serca.

Basho (1644-1695)

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB