Ogród Jane Austen

Strona poświecona Jane Austen

Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

#1851 2006-04-19 02:57:18

Marianna
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

http://republika.pl/blog_oj_1240108/2546919/tr/margthorn4.jpg
Fotka z epoki (Margaret wygląda dość niekorzystnie, ale tak zazwyczaj wyglądają kobiety na fotografiach XIX-wiecznych)
To żeby wam przypomnieć marzycielki, że pan T. jest postacią fikcyjną, a jeśli nawet taki kiedyś chodził po tym świecie, to było to 150 lat temu. Ten gatunek już wiginął- jak dinozaury (znacie jakiegoś współczesnego fabrykanta, który by się interesował Platonem??)

Offline

 

#1852 2006-04-19 07:00:20

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Te trzy fragmenty przyjecia, można właściwie skleić w jeden, bo jest to tłumaczone ciurkiem, wycięłam tam tylko jakieś 2 zdania, za to tak pogmatwane, że szkoda mi było na nie czasu, tym bardziej że dotyczyły stosunku fabrykantów do strajkujących. Wycięcie jest w tekście zaznaczone [...]. No to miłej lekturki.

„Przyjęcie u Thorntonów cz. III” – chapt. XX, p. 194, Men and gentelmen

Margaret myślała przez moment – lecz zanim zdążyła odpowiedzieć, ktoś z zapalczywych fabrykantów odwołał go na stronę. Nie mogła dosłyszeć ich rozmowy, ale mogła się domyślać jej istotności z powodu krótkich, jasnych odpowiedzi, których udzielał pan Thornton. Były to mocne i stanowcze słowa, brzmiące jak odległe strzały. Ewidentnie rozmawiali o strajku, o tym jakie czynności powinny zostać podjęte.
Słyszała pana Thorntona mówiącego –
- To już zostało zrobione.
Wtedy doszedł ją pomruk dwóch lub trzech głosów.
- Wszystko jest już załatwione.
Były wątpliwości, pan Slickson sugerował jakieś trudności, przytrzymując ramię pana Thorntona, by bardziej podkreślić swoje słowa. Pan Thornton odsunął się i lekko uniósłszy brwi, odpowiedział:
- Biorę na siebie ryzyko. Nie musisz go ze mną dzielić jeśli nie chcesz.
Przytaczano kolejne obawy.
- Niczego nie obawiam się tak, jak tchórzliwego podżegactwa. Jesteśmy otwartymi wrogami. Umiem się obronić przed każdą przemocą, którą jestem w stanie zrozumieć. I oczywiście ochronię wszystkich, którzy przyjdą do mnie pracować. Oni znają moją determinację tak dokładnie jak wy.
Pan Horsfall odciągnął go na bok. Margaret przypuszczała, że zrobił to by wypytać jeszcze o jakieś kwestie związane ze strajkiem. Ale w rzeczywistości wypytywał o nią, kim jest – ta spokojna, stateczna i tak piękna...
- Ona jest z Milton? – zapytał, kiedy już poznał jej imię.
- Nie, z Południa Anglii – Hapshire, jak mi się zdaje – brzmiała chłodna, obojętna odpowiedź.
Pani Slickson o to samo wypytywała Fanny.
- Kim jest ta piękna, dystyngowana dziewczyna? To siostra Horsfall’a?
- O mój Boże, nie! Jej ojciec pan Hale, rozmawia teraz z panem Stephensem. On daje lekcje, to znaczy, czyta z młodymi mężczyznami. Mój brat John chodzi do niego dwa razy w tygodniu, i ubłagał mamę, żeby go tu zaprosiła, w nadziei, żeby poznać go z towarzystwem. Mamy chyba kilka ich prospektów, o ile chciałaby pani dostać jeden.
- Pan Thornton! Naprawdę znajduje czas żeby czytać z prywatnym nauczycielem, w natłoku wszystkich interesów – i jeszcze w obliczu tego okropnego strajku?
Fanny nie będąc pewną manier pani Slickson, nie wiedziała czy ma być dumna czy też ma się wstydzić za zachowanie swojego brata. I jak wszyscy ludzie, którzy biorą cudze obowiązki względem zasad bardzo osobiście, postanowiła zarumienić się z powodu dziwaczności zachowania swojego brata. Jej zakłopotanie zostało przerwane rozejściem się gości.


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1853 2006-04-19 07:57:10

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dzieki Ali big_smile
Jak pieknie sobie rankiem poczytac, az milej brac sie do pracy, choc wcale mi sie nie chce wink
Ale to jeszcze nie koniec tej sceny, mam nadzieje, prawda?
Te fragmenty sa takie krotkie.... wink
Trzeba przyznac, ze w filmie ladnie to rozegrali, bo ktos go pyta o nia, on ja zauwaza i wtedy podchodzi.... choc moze troche dziwne, ze od razu jej nie dostrzegl, no ale obowiazki gospodarza, wiadomo.
W ogole uwazam ze scenariusz jest swietny, Sandy wybrala z powiesci to co najlepsze. No, mozna miec pretensje o brak kilku scen, o czym juz rozmawialysmy, ale w sumie... scenariusz jest swietny.

Offline

 

#1854 2006-04-19 08:03:26

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dzieki Ali big_smile
Jak pieknie sobie rankiem poczytac, az milej brac sie do pracy, choc wcale mi sie nie chce wink
Ale to jeszcze nie koniec tej sceny, mam nadzieje, prawda?
Te fragmenty sa takie krotkie.... wink

Muszę Was niestety krótko trzymać, boście mi sie rozbrykały Dzieweczki ;-)
A co do sceny, to juz calkowity koniec rozdziału. Teraz jeszcze będzie jej rozmowa po przyjęciu z tatusiem o Johnie, a potem to już konkretne, konkrety z buntem, co przygotowuje Carolcia, a ja zabieram się za rozdział z oświadczynami :-)


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1855 2006-04-19 08:04:32

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No dobra big_smile Skoro tak, to niech beda oswiadczyny big_smile
A scena z matka?

Offline

 

#1856 2006-04-19 08:08:36

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No dobra big_smile Skoro tak, to niech beda oswiadczyny big_smile
A scena z matka?

Scena z matką jest w rozdziale z buntem. Pytania w tej sprawie do Karola-Carolci-Charlesa (w skrócie Caroline) ;-)


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1857 2006-04-19 08:16:48

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Acha.
Oki, czyli bedzie, jak rozumiem big_smile

Offline

 

#1858 2006-04-19 08:52:02

Kika
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Muszę Was niestety krótko trzymać, boście mi sie rozbrykały Dzieweczki

a bo to twoja twórczość tak na nas działa.... wink


gg 2775021

Offline

 

#1859 2006-04-19 09:08:51

Gitka
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Alison Nas krótko trzyma? Ale dlaczego? lol
Musiałyście coś zrobić, bo ja grzeczna byłam...
Dziekuję za kolejny framgent książki!
Gosiu, fajnie że przetłumaczyłaś artykuł, bardzo Cię podziwiam.
Sama przecież mówisz, że ze słownikiem się nie rozstajesz, tym bardziej wielkie dzięki.


http://img88.imageshack.us/img88/9374/may7oo.jpg

Offline

 

#1860 2006-04-19 09:54:45

milosz
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

To pytanie zadam - może by mi kto przegrał N&S na plytce i przeslal. Plizzzzzzzz wink

gohha2@gazeta.pl


[img]http://img113.imageshack.us/img113/9518/windelwinnie21df3bg.gif[/img]

Offline

 

#1861 2006-04-19 10:41:58

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"


Gosiu, fajnie że przetłumaczyłaś artykuł, bardzo Cię podziwiam.
Sama przecież mówisz, że ze słownikiem się nie rozstajesz, tym bardziej wielkie dzięki.

Jest to co prawda droga przez meke, ale za to znajduje skarby wink
A tam skarb Twoj, gdzie serce Twoje big_smile

Offline

 

#1862 2006-04-19 11:24:04

Caitriona
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

To pytanie zadam - może by mi kto przegrał N&S na plytce i przeslal. Plizzzzzzzz wink

gohha2@gazeta.pl

Nie ma sprawy wink


The person, be it gentlemen or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid - Northanger Abbey

Offline

 

#1863 2006-04-19 11:25:22

Caitriona
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Alison - rozpieszczasz nas! smile
Nawet nie wiesz o ile lepiej smakuje moja kawa gdy czytam Twoje tłumaczenia. Dzięki!


The person, be it gentlemen or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid - Northanger Abbey

Offline

 

#1864 2006-04-19 12:50:33

Kika
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Nawet nie wiesz o ile lepiej smakuje moja kawa gdy czytam Twoje tłumaczenia. Dzięki!

moja earl grey też nabiera wyrafinowanego, angielskiego smaku... wink


gg 2775021

Offline

 

#1865 2006-04-19 14:30:01

GosiaJ
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No dobra big_smile Skoro tak, to niech beda oswiadczyny big_smile
A scena z matka?

Jak tylko dostałam książkę, to oczywiście zamiast czytać od początku, jak przystało na przyzwoitego czytelnika, zaczęłam wyszukiwać fragmentów typu rozmowa z matką, osłonienie T. przed tłumem przez M., oświadczyny - ale wspaniałe są w powieści! :-) Zaczęłam potem czytać, ale już widzę, że przez fragmenty wypowiedzi Hiogginsa i Bessie nie będę chyba mogła przebrnąć. Juz wiem, co miała Alison na myśli, mówiąc o makabrycznej ilości apostrofów :-)


Thorntonmania... nieustające apogeum uzależnienia.

Offline

 

#1866 2006-04-19 14:34:35

Kika
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Juz wiem, co miała Alison na myśli, mówiąc o makabrycznej ilości apostrofów

może dlatego nie doczekałyśmy sie jeszcze polskiego tłumaczenia książki....


gg 2775021

Offline

 

#1867 2006-04-19 14:35:27

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Mnie tez przerazily wypowiedzi Higginsa, jakies obciete wyrazy, slang chyba, calkiem to niezrozumiale. 8O

Offline

 

#1868 2006-04-19 14:54:11

GosiaJ
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"


Fotka z epoki (Margaret wygląda dość niekorzystnie, ale tak zazwyczaj wyglądają kobiety na fotografiach XIX-wiecznych)
To żeby wam przypomnieć marzycielki, że pan T. jest postacią fikcyjną, a jeśli nawet taki kiedyś chodził po tym świecie, to było to 150 lat temu. Ten gatunek już wiginął- jak dinozaury (znacie jakiegoś współczesnego fabrykanta, który by się interesował Platonem??)

Gadaj, gadaj, my i tak wiemy swoje :-) Ale przede wszystkim chciałam powiedzieć, że ten portret bardzo mi się podoba i Margaret na nim też - dziękuję :-)


Thorntonmania... nieustające apogeum uzależnienia.

Offline

 

#1869 2006-04-19 15:01:45

Kika
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

w życiu trzeba być optymistą... i jabyś Marianno dobrze poszukała, to znalazłabyś w zaroślach jakąś różę, która czyta platona i prowadzi biznes;)


gg 2775021

Offline

 

#1870 2006-04-19 15:47:56

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No dziewczynki, w Radio Five BBC wywiad z Armitagem.
Teraz!:
http://www.bbc.co.uk/fivelive/programmes/mayo.shtml
Ja sobie slucham wlasnie big_smile
Niewiele rozumiem, ale jakie to ma w koncu znaczenie wink

Offline

 

#1871 2006-04-19 15:52:00

Monika24
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Gosiu, ale gdzie klikasz? Bo nie mogę znaleźć tego wywiadu sad
Kliknęłam na Listen live i na Simona i nic :cry:

Już słyszę Richarda big_smile Mówi o Monecie tongue
Och ten głos, tylko szkoda że nie mogę dać na większy volume 8)
Boże, nawet słuchawki sobie mocniej przycisnęłam do ucha, żeby lepiej słyszeć, zawstydzające to trochę :oops:


'Ilekroć oparłem się pokusie, było to piękne. Ilekroć pokusie uległem, było to stokroć piękniejsze' Heine

Offline

 

#1872 2006-04-19 15:55:05

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Czy mi sie zdaje, czy tam cos bylo o jego glosie big_smile
Tak, niestety nie mozna zrobic glosniej wink

Offline

 

#1873 2006-04-19 16:04:57

Monika24
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Gosiu, z tego podniecenia to się zdublowało Tobie big_smile
Skończyła się przerwa i znowu Rysio nasz kochany na wizji, tzn w eterze

Słyszysz ten jego cudny śmiech? Mdleję dosłownie


'Ilekroć oparłem się pokusie, było to piękne. Ilekroć pokusie uległem, było to stokroć piękniejsze' Heine

Offline

 

#1874 2006-04-19 16:07:35

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Lo jej, chyba odpowiada na maile big_smile Szkoda ze mu nie wyslalam ...

On w ogole w wywiadach czesto sie smieje. big_smile
Uroczy jest big_smile
"Oh my god" slyszalas jak to mowil? wink
W wywiadach z nim to bym sie chyba zachowywala jak Bridget wink

Offline

 

#1875 2006-04-19 16:17:09

Monika24
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Teraz to czekam tylko aż ktoś umieści ten wywiad na swojej stronie z odpowiednio głośnymi efektami lol
Myślałaś nad tym o co byś się spytała w takim wywiadzie? wink
Może pomyśleć nad jakimiś najbardziej nurtującymi nas pytaniami i wysłać do niego, lub jego agenta?

'Oh my God' - niestety mi umknęło :cry: A jak mniemam jest nad czym płakać


'Ilekroć oparłem się pokusie, było to piękne. Ilekroć pokusie uległem, było to stokroć piękniejsze' Heine

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB