Ogród Jane Austen

Strona poświecona Jane Austen

Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie

#1651 2006-04-16 15:13:40

Caitriona
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dzięki Ci migotko - wcześniej nie wyłapałam tej strony smile


The person, be it gentlemen or lady, who has not pleasure in a good novel, must be intolerably stupid - Northanger Abbey

Offline

 

#1652 2006-04-16 15:34:14

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

http://i35.imagethrust.com/i/407689/144.jpg

Czyżby on się tu pukał w czoło w związku z naszą zbiorową histerią? 8O


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1653 2006-04-16 15:44:23

GosiaJ
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

w czoło w związku z naszą zbiorową histerią? 8O

Hihi, Alison, bardzo możliwe. Nawet bym mu się nie dziwiła :-) W jednym z wywiadów radiowych na zakończenie dziennikarka kazała mu obiecać, że przeczyta sobie wpisy na forach na swój temat (chyba chodziło konkretnie o Armitage Army) - mówił, że przeczyta, tak że chyba wie, jakie to przybrało rozmiary :-)
Ali, przepraszam, że przeszkadzam w święta, ale czy mogłabym Ci podesłać na priva jedno zdanie do zweryfikowania (takie długie...). Jeśli nie masz czasu, powiedz bez ogródek, będę próbować sobie radzić - ale wiesz, że po tych tłumaczeniach, które tu zamieszczasz, jesteś moją boginią (wazelinka ;-))


Thorntonmania... nieustające apogeum uzależnienia.

Offline

 

#1654 2006-04-16 16:15:40

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Ali, przepraszam, że przeszkadzam w święta, ale czy mogłabym Ci podesłać na priva jedno zdanie do zweryfikowania (takie długie...). Jeśli nie masz czasu, powiedz bez ogródek, będę próbować sobie radzić - ale wiesz, że po tych tłumaczeniach, które tu zamieszczasz, jesteś moją boginią (wazelinka ;-))

Ach jeszcze jak mam czas. Wszystkie rodzinne zobowiązania mam już za sobą, dziecko poszło udzielać się towarzysko, pies śpi najedzony, odkroplony, BłOGOSTAN. Uwielbiam być sama w domu. Właśnie siedzę nad scenką z przyjęcia jak Margaret zaczyna dostrzegać różne pozytywy u Johna poza tymi jego olśniewajacymi ząbkami ;-)
Wal! Chociaż, nie ukrywam, te długaśne zdania w angielskim zaraz zaczną śnić mi się po nocach, ale może we dwie coś uradzim. ;-)


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1655 2006-04-16 16:27:13

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dzieki Alison, szkoda by bylo tracic tak cenny tekst. Fajnie ze go przetlumaczylas. big_smile
Nie odbiega co prawda wiele od wersji filmowej *widac wyraznie ze starali sie trzymac powiesci), ale rozni sie w jednym zasadniczym szczegole.
Wtedy John prawdopodobnie jeszcze nie mial zamiaru ubiegac sie o Margaret, choc to zainteresowanie nią bylo dosc podejrzane wink w filmie nie bylo to powiedziane, jedynie byla wzmianka, ze uwaza ze ona za niego nie wyjdzie.

Offline

 

#1656 2006-04-16 16:31:16

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dzieki Alison, szkoda by bylo tracic tak cenny tekst. Fajnie ze go przetlumaczylas. big_smile
Nie odbiega co prawda wiele od wersji filmowej *widac wyraznie ze starali sie trzymac powiesci), ale rozni sie w jednym zasadniczym szczegole.
Wtedy John prawdopodobnie jeszcze nie mial zamiaru ubiegac sie o Margaret, choc to zainteresowanie nią bylo dosc podejrzane wink w filmie nie bylo to powiedziane, jedynie byla wzmianka, ze uwaza ze ona za niego nie wyjdzie.

No tak, poza tym tu są te wszystkie jego reakcje na wypowiedzi siostry i matki, myśli sekretne ;-), w filmie tego zazwyczaj tak "widać".


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1657 2006-04-16 16:35:36

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Bardzo lubie opisy jego uczuc big_smile

Offline

 

#1658 2006-04-16 16:35:53

GosiaJ
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"


Ach jeszcze jak mam czas. Wszystkie rodzinne zobowiązania mam już za sobą, dziecko poszło udzielać się towarzysko, pies śpi najedzony, odkroplony, BłOGOSTAN. Uwielbiam być sama w domu. Właśnie siedzę nad scenką z przyjęcia jak Margaret zaczyna dostrzegać różne pozytywy u Johna poza tymi jego olśniewajacymi ząbkami ;-)
Wal! Chociaż, nie ukrywam, te długaśne zdania w angielskim zaraz zaczną śnić mi się po nocach, ale może we dwie coś uradzim. ;-)

Już się nie mogę doczekać następnego fragmentu i tych pozytywów :-)
A co do zdania, chętnie walnę, tylko nie mam Twojego maila :-( Chyba że mi go wyślesz na malagosiaj@o2.pl


Thorntonmania... nieustające apogeum uzależnienia.

Offline

 

#1659 2006-04-16 16:40:28

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Ja tez nastepnym fragmentem jestem zywo zainteresowana big_smile

Offline

 

#1660 2006-04-16 16:41:16

Gitka
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Alison wielkie dzięki za fragment książki.
Wpadłam tu na chwilę (ja dopiero czekam na gości) a tu taki spory fragment.
Ciężko było Thortonowi kochać się w Margaret, kiedy wszyscy wokół niego opowiadali mu jaka to ona niedobra...

http://img118.imageshack.us/img118/4193/czepeczek8xq.jpg

Offline

 

#1661 2006-04-16 16:48:02

GosiaJ
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"


Ciężko było Thortonowi kochać się w Margaret, kiedy wszyscy wokół niego opowiadali mu jaka to ona niedobra...

A jeszcze gorzej, gdy ona sama niedobrze go traktowała. Myślę, że on najpierw bardzo głęboko skrywał swoje uczucie. W tym fragmencie przetłumaczonym przez Alison mówi matce, że chce, by dobrze traktowała Margaret (zmienia mu się głos), ale potem sam się śmieje z myśli, że mógłby się z nią ożenić. Biedny Thorntonik... ;-)
Gosiu, ja też lubię opisy jego uczuć. Dzięki Alison mamy wgląd w jego psychikę :-)


Thorntonmania... nieustające apogeum uzależnienia.

Offline

 

#1662 2006-04-16 16:49:18

Gitka
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Dziewczynki zobaczcie tutaj jest o książce na tym forum co go Migotka podała
http://com5.runboard.com/belisadirivomb … t4#Scene_1
http://img118.imageshack.us/img118/9230/polnoc8bd.jpg

Offline

 

#1663 2006-04-16 16:51:14

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No ale z drugiej strony Dziewczynki, cóż by to była za miłość jakby się tak bez przeszkód od razu w sobie zakochali. Coś co się zdobywa w takim trudzie, bardziej się ceni. Tak jak moje tłumaczenia, co mi ida jak po grudzie ;-) Jeszcze pare rozdziałów i będą chyba najcenniejszą rzeczą w moim domu lol


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1664 2006-04-16 16:53:06

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

My je sobie bardzo wysoko cenimy big_smile

Offline

 

#1665 2006-04-16 16:55:00

Gitka
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Jakie to piękne
http://img118.imageshack.us/img118/3189/zobaczylam8qz.jpg

Offline

 

#1666 2006-04-16 16:55:45

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

My je sobie bardzo wysoko cenimy big_smile

Ale nie tak jak ja, bo się nad nimi nie pocicie. Za to dajecie mi świetna motywację czekając na ciąg dalszy :-)


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1667 2006-04-16 16:59:31

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Ojej, to powstał audiobook z N&S? Szkoda, że go Rysiek w całości nie czyta. Ale tego to bym juz chyba nie przeżyła. Za słabe mam serce na aż tyle wrażeń :?


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1668 2006-04-16 17:03:47

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"


Ale nie tak jak ja, bo się nad nimi nie pocicie.

A skad wiesz? wink Wlasnie, ze sie pocimy ... z emocji .... big_smile

Tez zwrocilam uwage na ten Audiobook sad Szkoda....

Offline

 

#1669 2006-04-16 17:05:48

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Widze ze na tamtym forum udziela sie i Monika 24 i Eva7 .
Dobrze, ze trafily tez na nasze big_smile
Dzieki temu wiemy o N&S.

Te przesuwajace sie obrazki na gorze na tamtym forum bardzo sa denerwujace. Kiedys zajrzalam na to forum Elisy, ale szybko ucieklam, bo mnie to odstarszylo.
Na zagranicznym forum Elisy jest to samo. Zupelnie bez sensu.
Wczytuje sie dlugo i jest niewygodne.

Offline

 

#1670 2006-04-16 17:09:08

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Widze ze na tamtym forum udziela sie i Monika 24 i Eva7 .
Dobrze, ze trafily tez na nasz big_smile
Dzieki temu wiemy o N&S.

Ale czy nasze zycie nie byłoby troszke prostsze i mniej skomplikowane gdybysmy nadal żyły w błogiej nieświadomosci?


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1671 2006-04-16 17:09:27

Gitka
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

To prawda Gosiu, dobrze że do Nas trafiły lol
Jakby jeszcze Caitrionka Nam zrobiła z tych składanek co ładniejszych -tapetki wink

Offline

 

#1672 2006-04-16 17:12:25

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

Cos Ty!
Tych emocji i nawet tego foolish passion nie oddalabym za zadne skarby swiata big_smile

Offline

 

#1673 2006-04-16 17:13:24

Alison
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

No to Dzieweczki, opuszczam was. Wracam na przyjęcie do Thorntonów ;-)


Dusza moja na zawsze zostanie dziewczyną, swoja, własna, niczyja, nie znana nikomu...

Offline

 

#1674 2006-04-16 17:14:21

ewa7
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"



Ale czy nasze zycie nie byłoby troszke prostsze i mniej skomplikowane gdybysmy nadal żyły w błogiej nieświadomosci?

Alison ........... big_smile

Offline

 

#1675 2006-04-16 17:15:11

Gosia
Użytkownik

Re: Napisy do "North and south"

A Gaskell faktycznie wyglada poczciwie. Taka starsza pani.
Czytam ta Mary Barton i choc na poczatku mi sie podobala, w polowie cos siadlo i juz podoba mi sie sredniawo.
Chyba N&S to jej najlepsza ksiazka, choc jeszcze nie znam "Pan z Cranford", a i napisala tych powiesci troche.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB